Els propietaris del Càmping Trillas compraran el Castell de Torredembarra

REDACCIÓ – Torredembarra, 28/12/2025

Primer van comprar Sant Simplici i diversos masos de la zona de Llevant de Tarragona, després el Castell de Tamarit i durant el mes de gener es concretarà la compra del Castell de Torredembarra per part dels propietaris del Càmping Trillas. Segons hem pogut saber des del Torredembarra Actualitat, les negociacions entre les dues parts estan molt avançades i la xifra final podria ser molt semblant a la del Castell de Tamarit, que va ser de 9,4 milions d’euros. El document haurà de ser aprovar en el ple municipal d’aquest mes de gener o, a molt estirar, del febrer.

Que implicarà aquesta operació per a la ciutadania? L’Ajuntament continuarà instal·lat en aquest edifici històric i el dia a dia serà el mateix que fins ara, però en les hores que els diferents serveis municipals no estan oberts al públic hi haurà visites turístiques que gestionarà l’empresa propietària, que també oferirà la possibilitat de fer cerimònies, jornades i convencions al pati del Castell i també al primer pis, actualment tancat.

Rehabilitació del primer pis a càrrec de l’empresa

Precisament un dels punts de l’acord és que l’empresa assumirà el cost de la rehabilitació a canvi de fer-ne ús per a les seves activitats. Aquesta actuació porta vint-i-cinc anys pendent i finalment podrà tirar endavant. El Castell de Torredembarra va ser construït el segle XVI, és d’estil renaixentista i està catalogat com a bé d’interès nacional.

Des del govern torrenc, es veu amb molts bons ulls aquesta injecció de més de nou milions d’euros a les arques municipals, que permetrà avançar obres pendents que es volien realitzar més endavant. És el cas de l’acabament del Teatre auditori i la rehabilitació total de l’antic Escorxador. Un projecte que s’està plantejant el govern és la construcció d’un nou pavelló poliesportiu municipal, ja que amb els dos actuals no es cobreix la demanda de totes les entitats esportives del municipi i que la venda del Castell podria aportar el finançament necessari junt amb una subvenció de la Generalitat.

Foto: Una imatge del pati del Castell de Torredembarra, on a partir de l’any vinent hi haurà més activitat. / TURISME TORREDEMBARRA

Hemeroteca

Tweets recents

Share This