REDACCIÓ – Torredembarra, 16/9/2025
El Servei Provincial de Costes de Tarragona ha iniciat aquest dilluns, 15 de setembre, les obres de renaturalització de l’esplanada que fins ara servia per a l’estacionament de la platja dels Muntanyans, amb un pressupost de 50.928 euros i un termini d’execució de tres altres setmanes.
Es treballs es desenvolupen en l’espai de 4.400 metres quadrats que fins ara feia funció d’aparcament, que es troba situat dins del domini públic maritim-terrestre. Les obres consisteixen en l’excavació i la retirada de materials compactats, la formació de dues petites llacunes d’uns 180 metres quadrats cadascuna, la plantació d’espècies pròpies del front litoral i la col·locació de més de 500 metres de tancament. Els treballs permetran recuperar valors ambientals en aquest espai inclòs a la Xarxa Natura 2000 i la seva funció com a ecosistema litoral.
Des del passat mes de maig, Costes havia prohibit aparcar a l’esplanada de la platja dels Muntanyans, a tocar del pont de Clarà. Havia instal·lat dos senyals que indicaven que ja no es podia estacionar en aquest espai. Els Agents Rurals ja havien aixecat actes que han pogut acabar en multes. Unes setmanes després, els cartells van ser vandalitzats, amb guixades que n’impedien la lectura.
Molts vehicles aparcaven en aquest espai de manera irregular, sobretot en èpoques de manca d’aparcament a Baix a Mar, i l’Ajuntament de Torredembarra va intentar posar ordre a través del pla d’usos de Costes de la Generalitat per habilitar la part no protegida. La instal·lació dels senyals per part de l’Estat obligava a rectificar la intenció del consistori, que va acceptar la mesura, però lamentava la manca de comunicació.
Foto: Una imatge de l’inici dels treballs de renaturalització. / TDB