La torrenca Àurea Rodríguez, entre les 100 dones referents al sector TIC de Catalunya

REDACCIO – Torredembarra, 16/7/2025

La torrenca  i col·laboradora del Torredembarra Actualitat Àurea Rodríguez és una de les tres tarragonines que entren en el llistat de les 100 dones referents al sector TIC de Catalunya. Elaborat per l’Instituto Más Mujeres, amb el suport de la Generalitat, el directori forma part del projecte Women Approved: Impuls i Visibilització del Talent Femení en TIC, que vol donar visibilitat al lideratge femení i a les empreses compromeses amb la igualtat dins d’un sector on la presència de dones continua sent minoritària.

Àurea Rodríguez López, nascuda a Barcelona i que resideix des de fa anys a Torredembarra, és bioquímica i té màsters MBA d’administració d’empreses i de Blockchain. Ha format part de comitès d’indústria i innovació, fundacions i consells d’ administració de diverses empreses tecnològiques. És secretària del Consell IND+I (Indústria i Innovació) de Viladecans i experta de la xarxa Els100deCotec de la Fundació COTEC. Anteriorment ha publicat els llibres Antes muerta que analógica i Antes muerta que sin IA, on explica com a dona, professional i ciutadana com la tecnologia ens afecta en el nostre dia a dia.

Ha rebut diversos premis, com el Gaudí Gresol a l’Excel·lència i Notorietat en Tecnologia i Innovació 2023, el Premi de l’Associació Internacional d’Humanitats Digitals Hispàniques per la millor iniciativa de comunicació en mitjans socials el 2022 gràcies a Sinergents i el Premi DONATIC 2023 de la Generalitat per la seva tasca de divulgació de la tecnologia a través dels seus llibres. Recentment també se li ha atorgat el premi Paréntesis Media, igualment com a millor divulgadora catalana.

La rodenca Susana Prado també hi és

A Rodríguez l’acompanya una altra baixgaianeca, Susana Prado Garcia, establerta des de fa anys a Roda de Berà.. Enginyera informàtica de formació, actualment és directora regional d’Inetum a Catalunya i presidenta del 22@Network BCN.  La seva trajectòria destaca pel lideratge en projectes tecnològics d’alt impacte, així com per l’impuls de polítiques d’igualtat dins les organitzacions. És una de les veus més reconegudes en la promoció de la diversitat i l’empoderament femení en el sector digital català.

Women Approved vol contribuir a transformar el sector tecnològic des d’una perspectiva social, territorial i de gènere. A més del directori de referents, la iniciativa inclou premis anuals, informes de bones pràctiques i un rànquing d’empreses que fomenten la igualtat, impulsant canvis estructurals dins del sector.

La tercera dona vinculada a Tarragona que forma part del llistat és Laura Martínez Cantón, nascuda a Tarragona. Enginyera de Camins de formació, ha desenvolupat la seva trajectòria dins la consultoria tecnològica, especialitzant-se en SAP, dades i intel·ligència artificial. Actualment lidera dues unitats de negoci a SDG Group, una empresa internacional especialitzada en Data & Analytics i IA amb seu central a Milà. La seva tasca se centra a impulsar la innovació i l’eficiència de les organitzacions a través de l’ús estratègic de les dades.

Foto: La torrenca Àurea Rodríguez és col·laboradora del Torredembarra Actualitat. / CEDIDA

 

 

Hemeroteca

Tweets recents

Share This