REDACCIÓ – Torredembarra, 8/7/2025
Des que es va finalitzar la renovació de la pista d’atletisme el mes de març passat, la instal·lació ha entrat en ple funcionament amb una gran acollida per part de les entitats i usuaris. Durant aquest primer trimestre complet d’ús, la pista ha estat utilitzada diàriament pels atletes del Club Atletisme El Roquer Torredembarra, l’Agrupació Atlètica i el Club Pentatló. A més, altres entitats esportives municipals hi poden accedir segons la disponibilitat. Un dels aspectes més destacats d’aquest període ha estat l’augment d’usuaris externs, amb gairebé 70 altes tramitades entre abonaments i entrades puntuals.
Molts d’aquests nous usuaris són persones que preparen proves físiques per a oposicions, esportistes d’altres poblacions que han de seguir els seus entrenaments en període de vacances a la Torre o ciutadania que vol fer activitat física algun dia a la setmana.
La renovació del paviment sintètic ha suposat una gran millora per a la qualitat de la instal·lació, gràcies a un material molt més innovador, modern i confortable que el que hi havia anteriorment. En paraules de la regidora d’Esports, Berta Castells, «aquesta renovació ha dignificat una infraestructura esportiva clau al nostre municipi i ha obert les portes a nous perfils d’usuaris». A més, s’han millorat les zones de llançament, la qual cosa permetrà dur-hi a terme competicions de nivell superior.
L’Ajuntament de Torredembarra va adjudicar l’obra de renovació a l’empresa Sportan, SL per un import de 285.437,14 euros, i es va certificar la seva finalització per 284.203,16 euros, una xifra lleugerament inferior a la prevista inicialment.
Coincidint amb aquesta actuació, també es va dur a terme la neteja i pintura de les parets dels magatzems de la pista d’atletisme i durant la Festa de l’Arbre es van plantar diversos exemplars als voltants per crear una zona d’ombra.
Foto: Una imatge de la pista d’atletisme torrenca. / ANNA F. / AJ. TORREDEMBARRA