Com baixar la pressió arterial sense medicació

Una pressió arterial alta pot ocasionar malalties cardíaques i accidents cardiovasculars, per la qual cosa és molt important poder controlar-la. Per a aconseguir-ho, es poden seguir els següents consells:

– Reduir el sucre i els carbohidrats refinats. És millor substituir-los per altres edulcorants de tipus natural com la mel, l’estèvia o la canyella.

– Fer activitat física de manera regular. Practicar algun esport o simplement caminar durant mitja hora al dia, redueix la pressió arterial, i com més exercici, més s’enforteix el cor i es disminueix la pressió sobre les artèries.

– Menjar més fruites, verdures i aliments en general que continguin potassi. Els fruits vermells són també excel·lents per a ajudar-te en aquest procés.

– Reduir la cafeïna i el consum d’alcohol. És cert que un got de vi diari pot ser fins a aconsellable, però l’excés és sempre contraproduent.

– Deixar de fumar.

 Reduir el consum de sal.  Una bona opció és substituir-la per espècies. Encara que no s’ha demostrat quant influeix l’excés de sodi en la pressió, sí que se sap que una menor ingesta, sempre és més saludable.

– Aprimar-se- El sobrepès augmenta la pressió, ja que el greix dificulta que el cor bombegi correctament la sang.

– Relaxar-se i evitar l’estrès. Llegeix, practica ioga, descansa suficient, medita. Totes aquestes activitats activen el sistema nerviós parasimpàtic i disminueixen la freqüència cardíaca.

Si, no obstant això, després d’adoptar tots aquests hàbits saludables, la pressió arterial no millora, és millor que acudeixis a un professional de la salut perquè avaluï el teu cas i t’apliqui el tractament i la dieta més adequada segons les teves necessitats.

Share This