La Nit de Tots Sants es podrà fer una visita guiada al cementiri de Torredembarra

REDACCIÓ – Torredembarra, 15/10/2026

El cementiri municipal de Torredembarra té gairebé 200 anys d’història i aquesta propera Nit de Tots Sants tindreu l’oportunitat de conèixer una mica més aquest espai. Serà de la mà del Centre d’Estudis Sinibald de Mas, en una activitat organitzada per la Regidoria de Cultura per primer cop l’any passat i que va tenir un gran èxit.

La visita guiada anirà a càrrec de Josep Bargalló i es farà el 31 d’octubre a partir de les 20:30 hores. Les inscripcions per participar-hi s’han obert aquest dimarts dia 13 d’octubre, a través de l’app Viu La Torre o del web municipal. L’activitat és gratuïta, amb aforament limitat i els participants hauran de dur una llanterna.

L’activitat permetrà veure la part vella del cementiri i s’explicaran detalls sobre el patrimoni arquitectònic que s’hi pot trobar i sobre algunes de les personalitats que hi ha enterrades. També s’explicarà la història d’un cementiri que es va crear durant una època en què es van impulsar la construcció de cementiris fora dels nuclis urbans per motius de salubritat pública. El passat indià de la vila hi té un pes important.

Foto: Un moment de la visita guiada de l’any passat. / SINIBALD DE DE MAS

 

Hemeroteca

Tweets recents

Share This