REDACCIÓ – Torredembarra, 30/9/2026
Alternativa Torredembarra ha convocat aquest dijous 1 d’octubre, a les 20:00 hores, una cassolada a la plaça del Castell, davant de l’Ajuntament, per reclamar al Congrés dels Diputats l’aprovació del conegut com a Decret Maricarmen, vinculat a les mesures per fer front a la crisi de l’habitatge.
La mobilització es fa sota el lema “Exigeix al Congrés que aprovi el decret Maricarmen” i planteja l’habitatge com a eix central de la protesta. El nom del decret fa referència al cas de Maricarmen Abascal, una dona de 87 anys que va ser desnonada el 23 de setembre de l’habitatge de Madrid on havia viscut durant dècades. El cas ha generat mobilitzacions i ha reactivat el debat polític sobre els desnonaments i l’accés a l’habitatge.
El Consell de Ministres va aprovar aquest dimarts dos reials decrets llei en matèria d’habitatge, que ara han de passar pel Congrés. Entre les mesures anunciades hi ha la protecció davant de determinats desnonaments, la regulació dels lloguers de temporada i d’habitacions i mesures relacionades amb la renovació dels contractes de lloguer.
La proposta que el Sindicat d’Inquilines ha batejat com a “Decret Maricarmen” inclou, entre altres qüestions, mesures contra els desnonaments de persones vulnerables sense alternativa habitacional, la regulació dels lloguers de temporada i per habitacions, la congelació dels lloguers i la pròrroga i renovació dels contractes.
Amb la convocatòria de Torredembarra, Alternativa se suma així a les mobilitzacions que aquests dies reclamen mesures davant la situació de l’habitatge i una major protecció dels llogaters.


