L’Agrupació de Balls Populars serà proposada per a la Distinció de Mèrit de Serveis Distingits 2026

REDACCIÓ – Torredembarra, 20/9/2026

El ple municipal de l’Ajuntament de Torredembarra d’aquest dilluns, 21 de setembre, proposarà al Consell Comarcal del Tarragonès que l’Agrupació de Balls Populars de Torredembarra, coneguda popularment com “L’Agrupa”,  sigui reconeguda com a entitat mereixedora de la Distinció de Mèrit de Serveis Distingits 2026.

La proposta destaca la trajectòria de més de tres dècades de l’entitat, que va néixer al voltant de la creació del Ball de Cavallets i que al llarg dels anys ha esdevingut una de les principals estructures de conservació, dinamització i transmissió del patrimoni festiu torrenc.

El reconeixement destaca la tasca de l’Agrupació en la recuperació i transmissió de tradicions, la incorporació de nous elements al patrimoni festiu, la participació d’infants i joves i la documentació i difusió de la cultura popular de Torredembarra.

Foto: L’entitat va néixer fa tres dècades al voltant de la creació del Ball de Cavallets. / JORDI TOST LLOPIS

Hemeroteca

Tweets recents

Share This