REDACCIÓ – Torredembarra, 20/2/2025
Viu La Torre és la nova aplicació mòbil que estrena l’Ajuntament de Torredembarra que permet centralitzar tota la informació i serveis municipals en un sol espai. Aquesta eina facilita la comunicació bidireccional entre el consistori i la ciutadania, impulsant la digitalització i millorant l’atenció ciutadana. L’aplicació Viu La Torre ja està disponible per a dispositius Android i iOS.
El cost total de la APP ha estat de 3.448 euros i l’ha desenvolupat WeTown, una jove empresa especialitzada en aquest tipus de plataformes de participació ciutadana, que treballa per a diversos ajuntaments catalans i d’altres punts de l’Estat espanyol i d’Andorra. Els Ajuntaments de Vilanova i la Geltrú i la Selva del Camp són dos dels seus darrers clients.
Durant l’acte de presentació aquest matí de Viu La Torre, l’alcalde, Vale Pino, ha destacat que “el llançament de Viu La Torre suposa un salt qualitatiu en la interacció amb la ciutadania, reforçant la transparència i optimitzant els serveis municipals amb una aposta clara per la digitalització”.
Per la seva part, el regidor de Govern Obert i Comunicació, Joel Ramírez, ha explicat que “aquesta eina neix d’un treball transversal en el qual han participat diferents departaments municipals, per detectar les necessitats reals del municipi”. “Aquesta App estarà en constant evolució, i estem segurs que seguirà creixent i millorant amb l’aportació de tots els torrencs i torrenques”, ha afegit Ramírez, que destaca les mètriques que podran obtenir i que els permetrà aquesta millora constant i el “feedback” amb la ciutadania que evitarà situacions que generen frustració.
Gestió municipal més eficient
Viu La Torre neix amb l’objectiu de fer més accessible la informació, facilitar l’accés a tràmits i serveis, fomentar la participació ciutadana i optimitzar la gestió d’incidències a la via pública. Aquesta aplicació forma part d’una estratègia de comunicació més àmplia que l’Ajuntament ha posat en marxa per estructurar i unificar la informació municipal.
Entre altres accions destacades, s’hi inclouen les xarxes socials Viu La Torre, que difonen activitats i esdeveniments del municipi; l’Agenda Torrenca, disponible en format digital i en fulletó mensual, per mantenir informada la ciutadania sobre les activitats locals.
Les funcionalitats destacades de Viu La Torre estan les notícies municipals actualitzades; l’accés a la programació d’actes i activitats, amb integració de l’Agenda Torrenca; l’Apartat “Coneix més la Torre”, amb informació sobre història i patrimoni local.
Primera votació popular per Carnaval
També permet potenciar la participació ciutadana amb votacions populars i processos participatius, enquestes i consultes municipals i inscripcions a esdeveniments directament des de l’APP. Precisament en aquest Carnaval de Torredembarra 2025 es farà la primera votació popular per escollir les millors carrosses i comparses -comptarà un 30% mentre l’altra 70% serà a través d’un jurat especialitzar- exclusivament per la nova APP.
En la gestió d’incidències es poden reportar incidències amb fotografia i geolocalització, seleccionar de categories per agilitzar-ne la resolució i seguiment de l’estat de les incidències en temps real. Per facilitar-ne l’ús, també s’ha habilitat una versió web per gestionar incidències sense necessitat de descarregar l’APP. Es pot accedir a través de torredembarra.cat/incidències
També hi ha l’accés a tràmits habituals i a la seu electrònica; sol·licitud de cita prèvia a l’Oficina d’Atenció Ciutadana; informació sobre farmàcies de guàrdia i serveis sanitaris; Guia de comerç local: Mobilitat i transport: Informació actualitzada sobre el bus urbà, interurbà, taxis i estació de tren; Accés a Ona La Torre i al portal de Govern Obert amb informació sobre la gestió municipal i dades públiques d’interès.
Sessions explicatives
Conscients que alguns col·lectius poden tenir més dificultats per utilitzar eines digitals, l’Ajuntament ha previst formacions i sessions explicatives dirigides especialment a persones grans, per garantir que tothom pugui aprofitar els avantatges de Viu La Torre.
Foto: Vale Pino i Joel Ramírez interaccionant amb la nova app. / ANNA F. / AJ. TORREDEMBARRA