REDACCIÓ – Torredembarra, 9/1/2025
L’Ajuntament de Torredembarra, mitjançant la Regidoria d’Acció Social i Igualtats, ha valorat positivament els resultats del programa gratuït “Respira el Nadal”, que ha donat suport a més de 50 famílies del municipi i ha comptat amb la participació de 59 infants.
El servei es va dur a terme a la Biblioteca de Baix a Mar durant les vacances de Nadal, organitzat en tres torns: els dies 23 i 24 de desembre, el dia 27 de desembre, i els dies 30 i 31 de desembre. L’horari de les activitats va ser de 9 h a 13 hores, amb un servei d’acollida opcional de 8 h a 9 hores i de 13 h a 14 hores, per adaptar-se millor a les necessitats de les famílies.
El programa estava adreçat a infants des d’I3 fins a 6è de primària, i va oferir activitats de convivència, aprenentatge i joc, tant a l’interior com a l’exterior, amb sortides al Barri Marítim i a la platja.
Segons la regidora d’Acció Social i Igualtats, Marga Rovira, “’Respira el Nadal’ no només ha facilitat la conciliació laboral de les famílies, sinó que també ha promogut valors com la col·laboració i la socialització entre els infants. Aquest servei respon a les necessitats reals de les famílies del municipi”.
Resultats del servei
Mitjana d’assistència diària: Entre 35 i 40 infants, amb un màxim de 51 participants els dies 23 i 24 de desembre.
Activitats realitzades:
Manualitats amb l’eix temàtic “L’Univers de Gaia”, com la creació de planetes i canyes de pluja.
Jocs tradicionals per fomentar la cooperació i el desenvolupament psicomotriu.
Sortides a l’entorn proper, com la platja i els Muntanyans.
Espai utilitzat: La Biblioteca de Baix a Mar, ben valorada per la seva proximitat a zones segures i atractives per als infants.
Jesús Cayuela, responsable de l’Associació Viu Lleure, entitat gestora del servei, ha assenyalat que “els infants han participat activament en les activitats i han creat vincles entre ells, contribuint al seu desenvolupament social i comunitari”.
Continuïtat del projecte
L’Ajuntament ha confirmat que el servei es tornarà a oferir en pròximes edicions i es planteja la possibilitat d’estendre’l a altres períodes de l’any. També es recolliran suggeriments per ajustar-lo a les necessitats de les famílies i millorar-ne l’eficàcia.
El cost total del projecte ha estat de 4.320 euros, amb una subvenció de 2.500 euros finançada pel programa Temps X Cures, de la Generalitat de Catalunya.
Aquest projecte ha servit per oferir alternatives lúdiques i educatives durant les vacances escolars, contribuint a la conciliació familiar i a un ús saludable del temps lliure per part dels infants.
Foto: Una de les activitats realitzades programa gratuït “Respira el Nadal”. / VIU LLEURE