La torrenca Cristina Jacas i guanya la 3a edició dels Premis de Compromís Social Immaculada Sastre Miró

REDACCIÓ – Tarragona. 25/2/2024

Cristina Jacas, pel seu treball de fi de màster, ha guanyat la tercera edició dels premis de Compromís Social Immaculada Sastre Miró, que atorga la Universitat Rovira i Virgili a través de l’Oficina de Compromís Social. Aquests premis reconeixen els treballs d’estudiants que tracten necessitat real definida conjuntament amb una organització o una entitat social sense ànim de lucre o que formen part dels treballs elaborats a través del Programa Aprenentatge Servei de la Universitat. L’acte de lliurament es va fer el passat dimecres, 21 de febrer, a la sala de graus del campus Catalunya, ha servit per posar en valor el compromís social de l’estudiantat de la URV.

Aprenentatge d’idiomes dels alumnes amb necessitats educatives especials

Cristina Jacas ha elaborat el Treball de Fi de Màster “Qualitative case study to discover the most suitable, accessible, and engaging teaching /learning ESL strategies for young adult learners with SEN. Creating a teacher’s guide based on a CALL/MALL approach”, en col·laboració amb la Fundació Onada, en el Màster en Ensenyament i Adquisició de l’Anglès com a Llengua Estrangera.

El treball dirigit per la professora Mar Gutiérrez-Colón Plana neix del desig de cercar i analitzar les estratègies d’ensenyament i aprenentatge d’anglès com a llengua estrangera més motivadores, accessibles i apropiades, basades en una metodologia d’aprenentatge de llengües assistida per ordinadors (CALL segons les seves sigles en anglès) i adreçades a joves amb necessitats educatives especials (NEE).

En general al sistema educatiu espanyol, passada l’etapa de l’educació obligatòria, aquells alumnes amb necessitats educatives especials que no segueixen un itinerari dins l’escola d’educació especial es troben amb poques oportunitats formatives, sobretot pel que fa als idiomes. L’aposta per investigar i buscar les metodologies que faciliten l’aprenentatge d’idiomes en un context divers, on hi ha diferents necessitats de suport educatiu, obre la porta a noves oportunitats d’aprenentatge, on el focus és l’alumne.

Tal i com explica l’estudiant guanyadora, els resultats són extrapolables a altres continguts, no només lingüístics, a la vegada que millora les competències digitals dels participants, pel treball basat en la metodologia d’aprenentatge de llengües assistida per ordinadors, augmentat així la seva empleabilitat i millorant les seves perspectives laborals.

 

Foto: Cristina Jacas rep el Premi de Compromís Social pel seu Treball de Fi de Màster de mans de Josep Poblet, president del Consell Social de la URV. / URV

Hemeroteca

Tweets recents

Share This