Les núvies han de ser totes joves?

REDACCIÓ – Torredembarra, 13/5/2022

Una model d’edat vestida de núvia a la platja de Torredembarra. Aquesta és la imatge que protagonitza una campanya publicitària impulsada per L’Arc Serveis i la botiga Sujhalúa Bride & Events que pretén trencar els estereotips i combatre  “l’edatisme”, la discriminació per raons d’edat. La gerent de la botiga i dissenyadora de vestits de núvia a Torredembarra, Susana Zafra, ha dissenyat un vestit per a una model molt especial vestida de núvia.

La campanya vol donar visibilitat a la model d’edat a través de les xarxes socials i de la nova oficina de L’Arc Serveis a Tarragona, situada a la Rambla Vella, 18. La dissenyadora, Susana  Zafra, explica que “l’experiència ha estat molt divertida i enriquidora i esperem que hi hagi més negocis que optin per escollir dones de més edat per a les seves campanyes publicitàries”.

La gerent de L’Arc Serveis, Jerusalem Torra, diu que la campanya vol denunciar “que aquesta societat no acull un sentiment positiu de l’envelliment, ja que les imatges d’aquesta etapa de la vida estan plenes de connotacions i prejudicis”. En aquest sentit, Torra lamenta que “les campanyes publicitàries  que veiem al carrer o als mitjans de comunicació perpetuen anuncis esbiaixats, discriminatoris i perpetuadors d’aquests rols socials”.

Combatre “l’edatisme”

Campanyes com aquesta pretenen normalitzar la imatge i millorar la qualitat de vida de la gent gran i recuperar els seus drets i dignitat per lluitar contra l’edatisme. Des de L’Arc Serveis constaten que la pandèmia ha tret a la llum una discriminació per edat a la nostra societat ”que implica prejudicis sense conèixer la persona, ni les seves habilitats ni la seva història de vida”.

Foto: Una imatge de la campanya. / CEDIDA

Hemeroteca

Tweets recents

Share This