Torredembarra aprova la RLT i posa ordre al seu Ajuntament després de gairebé dues dècades intentant-ho

El ple extraordinari d’aquest dijous, 25 de febrer, ha aprovat la Relació de llocs de treball (RLT) de l’Ajuntament de Torredembarra. Ho ha fet amb deu vots a favor -els nou del govern d’ERC i el regidor de Junts-, l’abstenció dels quatre edils del PSC i el portaveu de Ciutadans, Toni Cruz, mentre els altres dos regidors de la formació taronja -Javier Ramírez i Noelia González- han votat en contra. D’aquesta manera, ha culminat un procés de quatre anys i que ha estat el tercer intent de posar ordre a la plantilla del consistori torrenc. La RLT és el document que contempla tots els llocs de treball, estiguin ocupats o vacants, dels empleats (funcionaris, laborals i eventuals) d’una administració pública.

Aquest document inclou la informació essencial sobre el lloc de treball en quant a la descripció de les tasques que té assignades i els requisits de formació i d’accés per a ocupar-los. Per tant, és la descripció del lloc de treball, no de la persona que l’ocupa. En total, la nova RLT descriu fins a 121 llocs de treball diferents.

L’Ajuntament de Torredembarra porta gairebé dues dècades intentant posar ordre en una plantilla que a partir dels anys vuitanta va créixer de forma tan gradual com imparable per fer front a l’augment de població i dels serveis. El 2003 el consistori liderat per Miquel Àngel Lecha ja va encarregar a la prestigiosa consultora Faura Casas una relació de llocs de treball que va quedar sense aplicació. Tampoc no e va aprovar el document que el 2007, amb Manuel Jiménez com alcalde, va elaborar la Diputació de Tarragona.

Llocs de treball desfasats

Actualment, les tipologies de llocs de treball i descripcions estan desfasades i no existeix la corresponent valoració econòmica dels llocs d’acord amb criteris tècnics i objectius. La redacció de la nova RLT i la corresponent valoració de llocs de treball que ara es porta a aprovació es va iniciar l’any 2017 i es va adjudicar a una empresa externa (Consultors de Gestió Pública, S.L.) i el manual bàsic de valoració econòmica dels llocs de treball s’ha acordat conjuntament amb els representants sindicals dels treballadors.

Cal tenir presents que les retribucions dels empleats públics contemplen el salari base segons categoria laboral i l’antiguitat que marca el pressupost general de l’Estat, així com el complement de destí vinculat directament a la categoria professional. El complement específic és aquell que recull les circumstàncies concretes de cada lloc de treball i que s’ha valorat d’acord amb un seguit de factors relacionats amb la dificultat tècnica, la responsabilitat, les condicions ambientals i de risc i la dedicació.

Fregant els 250 treballadors

En aquests moments, l’Ajuntament disposa de 249 treballadors i treballadores. En el període d’al·legacions previ a l’aprovació de la RLT es van presentar un total de 63 al·legacions, de les quals 40 es proposa estimar total o parcialment i 23 es proposa desestimar.

La nova RLT permet disposar d’una eina actualitzada que respon a les necessitats actuals del municipi, que comportarà una millora professional dels serveis que es donen a la ciutadania. També permetrà mantenir-la actualitzada amb les modificacions que s’hagin d’aplicar segons les necessitats del moment.

Foto: L’Ajuntament de Torredembarra compta actualment amb 249 treballadors. / TDB

El darrer vídeo

VÍDEO l Entrevista a Josep Maria Calvet, portaveu del grup municipal Junts per Torredembarra

Hemeroteca

Tweets recents

Share This