Torredembarra invertirà més d’un milió d’euros en seguir transformant l’antiga N-340 en una via urbana

JORDI SALVAT – Torredembarra, 24/9/2020

L’Ajuntament  de Torredembarra fa un nou pas endavant en la transformació de l’antiga carretera N-340 en una via urbana. Ha tret a licitació per 1.220.845,65 euros el projecte de condicionament del tram entre el passeig de la Sort i el passeig de l’Estació i el carril bici que recorrerà tot el terme municipal, del Pontet a la Nova Torredembarra  i que tindrà tres quilòmetres de llargada. El termini de construcció és de vuit mesos i les empreses poden presentar ofertes fins el proper 13 d’octubre. Recordem que ja fa dues dècades que es va construir la variant de la N-340 que va des de la rotonda de la Nova Torredembarra a la rotonda de la Móra.

L’alcalde de Torredembarra, Eduard Rovira, ha destacat la importància d’aquesta obra, que “la tenim preparada i dibuixada des de fa temps” i que ara arriba ara al projecte executiu. “Canviem l’aspecte de la imatge de l’antiga N-340, fent-la una via més amable i que vertebrarà Torredembarra”, ha afirmat Rovira, que ha assenyalat algunes actuacions fetes en el darrer mandat en aquesta via, com la rotonda del carrer Pescadors o el tram de 650 metres de carril bici i la il·luminació en el tram dels tres càmpings en el límit amb Creixell.

L’actuació més visible serà la rotonda en la confluència entre el Passeig de la Sort i el Passeig Miramar -el nom que agafa l’antiga N-340-, que acabarà amb girs conflictius que sovintegen en aquest punt. S’intervindrà en una superfície de 1.200 metres quadrats.

El condicionament del tram entre el passeig de la Sort i el passeig de l’Estació té una longitud de 345 metres amb una amplada aproximada de 21 metres. En aquest espai se situaran les parades d’autobusos que actualment hi ha al Passeig de la Sort i es pacificarà aquest punt de Torredembarra, on es creen sovint problemes viaris en la confluència en els carrers Moragas i Mèxic. En totes les cruïlles amb els carrers perpendiculars -carrer Girona i Ferran de Querol- es faran passos elevats, igual que a l’inici i al final del tram. La velocitat quedarà limitada a 50 km/h.

Pel que fa als serveis, la xarxa de clavegueram projectada d’aigües residuals i pluvials connectarà amb els col·lectors municipals existents al final del passeig de la Sort, mentre que la xarxa d’aigua serà totalment nova i tindrà escomeses a totes les finques. La instal·lació donarà servei d’aigua a tots els habitatges de la urbanització, així com a la xarxa d’hidrants contra incendis. L’enllumenat serà amb làmpades LED. Cada fanal comptarà amb lluminària per il·luminació de la calçada que se situarà a 8 metres alçada i lluminària per il·luminació de vorera que se situarà a 4 mestres d’alçada. Es preveu el soterrament d’una línia aèria de baixa tensió que creua el passeig de Miramar a l’alçada de l’Estació.

Les obres es finançaran amb 568.006,55 euros restants de la subvenció de l’Estat per la reconversió d’aquesta via urbana i amb recurs propis de l’Ajuntament procedents de l’endeutament. La intervenció prèvia a la rotonda del carrer Pescadors i la redacció de l’actual projecte han costat 197.562,66 euros. Sumant aquestes dues quantitats s’arriba als 765.562,66 que és la totalitat de la subvenció de l’Estat per a la reconversió de l’antiga N-340 en via urbana.

Foto: L’alcade, Eduard Rovira, i el regidor de Serveis. Eduard Rovira, amb els plànols del projecte. / TDB

Hemeroteca

Tweets recents

Share This