REDACCIÓ – Roda de Berà, 8/5/2025
El jurat comptarà amb 5 professionals de diversos camps de l’àmbit audiovisual que assegurarà una valoració rigorosa basada en la qualitat i la creativitat artística de les peces que es presenten a concurs. Els membres que conformen el jurat són: Pere Sala, David Casademunt, Anna Fonoll, Anna Bertran i David Ortiz.
Pere Sala és realitzador de cinema, publicitat i videoclips. Graduat en direcció a l’ESCAC, el seu projecte de final de carrera, la sèrie VHS, va ser premiat al Zoom Festival 2015. L’any següent va fundar la productora Arrival Films i, posteriorment, és representat per la productora Sauvage TV i per The Production Club. És impulsor de Spxxn P, un projecte musical d’urbana en català i ha col·laborat amb marques i artistes com Oques Grasses i Saty Homas. Actualment, desenvolupa la seva primer sèrie d’animació: Palomo.
David Casademunt, director i guionista també graduat a l’ESCAC, va debutar a Netflix amb el llargmetratge El Páramo el 2022, i es va convertir en la pel·lícula de parla no anglesa més vista al món durant una setmana. El 2024 ha estat coguionista i editor del documental Stay Homas. La banda que no hauria d’existir i el seu curt Jingle Bells, que va ser seleccionat al 56è Festival de Sant Sebastià. El 2025 estrena 1999, film seleccionat al ‘Fantastic 7’ del Festival de Sitges i que es presentarà al Marché du Film del Festival de Cannes.
Anna fonoll és professora i investigadora del grup ASTERISC* de la URV. Es va formar en Comunicació Audiovisual i Antropologia Social i Cultural i ha treballat com a muntadora, antropòloga i realitzadora amb diferents productores, mitjans de comunicació i institucions públiques. També ha participat en projectes de cinema de no-ficció o televisius i coordinat la secció d’indústria del Festival REC.
Anna Bertran, es va donar a conèixer com a actriu amb la sitcom Pop Ràpid i el programa de televisió, Polònia. Ha participat en projectes com La Família Irreal o Loli Tormenta, d’Agustí Villaronga. Ha destacat als escenaris amb obres com La morta, aconseguint una nominació als Premis Butaca com a millor actriu secundària. Actualment, està de gira amb El Tenoriu, d’El Terrat, i ha tornat a la televisió al magazín de 3Cat La Selva.
David Ortiz, productor que comença la seva carrera a Twelve Oaks Pictures i s’estrena com a productor associat l’any 2018 amb Solo. Fundador d’Arlong Productions, participa com associat del drama 73 minuts i com a productor executiu de la comèdia Caribe, todo incluido. El 2020 és premiat al Boston SciFi amb el documental Mr. Han Solo. Ha estat darrere de llargmetratges com El fred que crema (2021) o 42 segundos (2022), i de curtmetratges com Plastic Killer, inclòs en la Shortlist dels Premis Òscars 2023. En aquests moments, es troba en postproducció de la pel·lícula Skye i del documental Cuando se giran las sombras, i en preproducció del film Els de Sau.
Amb aquest equip, es garanteix una mirada crítica i experta que valorarà les obres dels participants en les categories llargmetratge, documental, curtmetratge i videoclip amb el millor criteri possible i sempre, des de la passió pel cinema en català.
Els treballs guanyadors es donaran a conèixer durant la gala de cloenda del Festival, el dissabte 7 de juny, al Teatre del Casino Municipal de Roda de Berà.