Els trens tornen a circular per l’estació de Torredembarra després de cinc mesos

REDACCIÓ – Torredembarra, 3/3/2025

Aquest dilluns, 3 de març, l’estació de Torredembarra i la d’Altafulla-Tamarit han tornat a veure com els trens hi circulaven i hi feien parada després de cinc mesos sense fer-ho a causa del tall per a les obres d’ampliació del túnel de Roda de Berà. D’aquesta manera, la circulació entre Tarragona i Barcelona s’ha restablert, però no es pot fer parada a l’estació de Sant Vicenç de Calders, on s’hi continuen fent obres fins el 25 de maig, segons les previsions de Renfe.

Els retards, però, han estat altre cop protagonistes d’aquest retorn a l’activitat, després d’un cap de setmana complicat, amb l’estació de Cunit com a epicentre del caos, ja que substitueix en part el nus de comunicacions que és Sant Vicenç de Calders.

El primer tren, un R17 amb origen a Port Aventura i destinació Barcelona, estava previst que arribés a la Torre a les 15.08 hores i ho ha fet gairebé quinze minuts més tard. En aquest comboi això hi viatjava la consellera de Territori, Sílvia Paneque, acompanyada del secretari de Mobilitat, Manel Nadal, i altres autoritats. En sentit contrari el primer tren era un Lleida que hauria d’haver passat a les 15:30 hores, però que s’ha endarrerit més d’una hora. L’ha avançat el Tortosa que ha arribat a la Torre a les 16.17, un quart d’hora més tard del previst.

La conseller avisa

En una atenció als mitjans, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, ja ha advertit que, tot i el restabliment, es poden produir desajustos en els horaris, perquè les obres segueixen en marxa. De fet, poca estona després del seu restabliment, la circulació ha quedat tallada de nou per manca de tensió a la catenària entre Sant Vicenç i Cunit. La incidència s’ha comunicat cap a tres quarts de cinc de la tarda. S’han habilitat autocars per anar de Cunit a la Torre. Alguns combois es desvien per la línia de Vilafranca.

Tot no són males notícies. Els trens circulen amb horaris nous i, si fossin puntuals, representarien una millora de servei perquè, entre Tarragona i Barcelona, n’hi haurà cada mitja hora.  En direcció Barcelona, el primer tren del matí passarà per la Torre a les 6:09 hores i l’últim del dia serà a les 22: 49 hores. En direcció Tarragona, el primer serà a les 7 del matí i l’últim a les 11, s’allarga, per tant, una mica el servei a la nit.

Es tracta, però, d’horaris provisionals, perquè els definitius no quedaran fixats fins al setembre. La raó és que encara queden mesos de feina per acabar les obres d’implantació del tercer carril i de millores a la infraestructura.

Més obres

Hi ha diverses obres en marxa. Ja fa dies que es treballa a l’estació de Sant Vicenç de Calders, que aquest últim cap de setmana ha patit un tall total. Durant els pròxims mesos, fins al 25 de maig, els Rodalies hi podran parar, però els Regionals no, perquè la via que tenen assignada no té andana. A més, mentre durin les obres circularan amb via única.  Aquests dies també se circula en via única entre Tarragona i Vila-seca, perquè s’estan canviant les vies.

A més, les obres del túnel de Roda encara no han acabat del tot. De moment, només hi ha les vies en ample ibèric, i s’ha d’acabar d’instal·lar el tercer fil per adaptar-les a l’ample europeu.  La consellera de Territori ha remarcat que hi ha moltes intervencions en marxa o a punt de començar. Paneque confia que en dos anys es notaran les millores en el servei.

Foto: Una imatge del túnel de Roda de Berà, les obres del qual han provocat el tall de cinc mesos. / X

Hemeroteca

Tweets recents

Share This