La Diputació de Tarragona aprova definitivament les obres a la carretera TP-2039 al Catllar

REDACCIÓ – El Catllar, 26/2/2021

El ple de la Diputació de Tarragona corresponent al mes de febrer ha donat llum verda aquest divendres, 26 de febrer, a l’aprovació de diferents projectes de millora de carreteres de la xarxa local, entre els quals la definitiva de les obres a la carretera TP-2039 al Catllar, entre la intersecció amb la T-203 i la rotonda d’intersecció amb la N-340, al terme municipal de Tarragona.

Amb aquesta actuació es millorarà un tram de 4,238 quilòmetres de la via (del PQ. 1,1 al PQ 6,085). Compta amb un pressupost d’execució per contracta de 5.147.113,65 €. La carretera TP-2039 forma part de la xarxa viària de la Diputació i comunica el nucli del Catllar amb l’antiga N-340 a Tarragona. En total té una llargària total de 6.085 metres i és la sortida natural del Catllar i de les diverses urbanitzacions cap a la A-7 i cap a les zones de platja. Amb l’objectiu de regular el transit i millorar la seguretat viària en aquest tram de la carretera, també es preveuen altres actuacions. Una és la construcció de tres rotondes: a l’accés de la urbanització Llevantina i Boscos de Tarragona, a l’accés a Monnars i a la intersecció amb la T-203 a l’accés al cementiri del Catllar i amb el nou vial d’accés al nucli del Catllar per la zona anomenada Eixample del Catllar.

Altres actuacions que es duran a terme per pacificar el trànsit i millorar la seguretat en aquesta via seran la construcció de voreres i la instal·lació de passos de vianants per reduir la velocitat dels vehicles entre els PQ 0,900 i 1,550, a les urbanitzacions Els Cocons i Pinalbert del Catllar. També es reordenaran els accessos a la carretera des de diverses finques i urbanitzacions i s’adequaran les parades d’autobusos que hi ha al llarg de la carretera amb l’objectiu que els vehicles puguin realitzar bé les maniobres i els usuaris també puguin accedir-hi a peu amb seguretat.

Més de 2.000 vehicles al dia

El tram objecte d’aquest projecte té un trànsit de 2.190 vehicles al dia i la calçada actual té amplades variables i insuficients, amb molts encreuaments amb urbanitzacions amb gran quantitat d’entrades i sortides a la carretera, algunes amb molt volum de trànsit. A més, la via compta amb un revolt perillós i un pont sobre el Torrent del Mas d’amplada insuficient que dificulta que dos vehicles s’hi creuin amb seguretat. Per tot això, per l’alt índex de sinistralitat i per l’important ús de la via, tant de vehicles com de ciclistes, l’actuació està considerada de prioritat alta.

Foto: La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, durant el ple telemàtic. / DIPUTACIÓ DE TARRAGONA

Hemeroteca

Tweets recents

Share This