La Pobla de Montornès posa en marxa un servei d’acompanyament per reduir bretxa digital

REDACCIÓ – La Pobla de Montornès, 8/2/2021

L’Ajuntament de la Pobla de Montornès posa en marxa un projecte d’acompanyament digital que té l’objectiu de lluitar contra la bretxa digital. Es desenvoluparà a l’antiga Biblioteca municipal amb atenció presencial amb cita prèvia els dilluns de 10 a 13 hores. Setmanalment hi haurà un tècnic que acompanyarà en la presentació de documents a l’administració pública, la millora i capacitats per a la realització de processos telemàtics i l’autonomia a l’hora de fer ús de les noves tecnologies. Es pot  demanar informació al l’Ajuntament de la Pobla a través del telèfon 977 64 87 96.

Es tracta d’un projecte transversal de les Unitats d‘Infància i Família, Cohesió i Immigració i Atenció social Primària als municipis de l’Àrea Bàsica del Tarragonès per tal de reduir la bretxa digital. El projecte estarà en funcionament en una primera fase fins el mes de juny de 2021.

Des del Departament de Benestar Social del Consell Comarcal del Tarragonès, i en el marc excepcional de la Covid-19, es va detectar pels professionals d’aquest servei un important desconeixement per a l’accés i l’ús de les eines telemàtiques i digitals per part de la població més vulnerable dels nostres municipis.

Dos integradors socials del Servei d’Intervenció Socioeducativa (SIS), conjuntament amb dos alumnes de formació dual d’Integració Social de l’Institut Gaudí, tindran l’objectiu d’impulsar un projecte transversal de les Unitats d‘Infància i Família, Cohesió i Immigració i Atenció Social Primària als municipis de l’Àrea Bàsica del Tarragonès per tal de reduir la bretxa digital.

El projecte consisteix en acompanyar des el propi municipi a les persones que ho requereixin, a petició de serveis socials o per iniciativa pròpia, en l’aprenentatge per tal de poder fer qualsevol gestió: facilitar la comunicació virtual amb altres persones, la presentació de documents en línia o la realització de tràmits telemàtics de la vida quotidiana i de l’administració pública. Amb aquest acompanyament de proximitat, amb els telèfons mòbils de la població o a través de l’ordinador de l’OAC del municipi, es milloren les seves capacitats i coneixements per tal que puguin fer un ús autònom dels recursos tecnològics digitals en el moment actual i de cara al futur, evitant així una nova vulnerabilitat. Les persones que hi participin, tindran els professionals a la seva disposició per a qualsevol dubte o consulta.

Amb aquesta proposta es vol evitar una nova vulnerabilitat social que està creant una escletxa social en el nostre present i futur digital. Aquest projecte s’ha ofert a tots els municipis de la comarca i properament s’iniciarà a Vilallonga del Camp, La Pobla de Mafumet i Creixell. Es preveu que també en un futur proper s’incorpori Torredembarra.

El projecte estarà en funcionament en una primera fase fins el mes de juny de 2021, moment en què s’avaluaran els seus resultats i la necessitat de la seva continuïtat.

Foto: El servei es porta a terme els dilluns a l’antiga Biblioteca municipal. / AJ. POBLA DE MONTORNÈS

El darrer vídeo

ENTREVISTA l Josep Bargalló, exconseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya

Hemeroteca

Tweets recents

Share This