REDACCIÓ – Torredembarra, 5/10/2026
Ja fa unes setmanes que a l’Espai de la Sínia, al costat del cementiri municipal, es poden veure centenars de nous contenidors de recollida de la brossa. I és que aquest mes d’octubre, l’Ajuntament de Torredembarra iniciarà el desplegament dels principals canvis que s’inclouen en el nou contracte de la brossa. Aquest va entrar en vigor la tardor passada, però ja es preveia un any de transició abans d’introduir mesures com l’ampliació del porta a porta o la instal·lació de contenidors intel·ligents.
L’empresa concessionària, Prezero està a l’espera de rebre tot el material, els vehicles i la maquinària i que durant aquest mes s’iniciarà la campanya informativa a la ciutadania sobre els canvis en el nou contracte.
Aquests canvis impliquen l’ampliació del porta a porta als barris de Les Àmfores i les Marítimes i la instal·lació de contenidors que s’obrin amb targeta. Són novetats que s’aniran introduint de manera progressiva per tal que la ciutadania es pugui anar acostumant, segons explica. Ho explica també l’alcalde l’alcalde i regidor de Residus i Neteja VIària, Raúl García.
García va explicar a Ona la Torre que, en el cas dels contenidors, i veient l’experiència d’altres municipis, hi haurà un primer període en què els nous contenidors estaran oberts i un altre en què l’ús de la targeta serà voluntari perquè els veïns i veïnes s’acostumin de manera progressiva al nou sistema.
El nou contracte amb l’empresa Prezero va entrar en vigor el 7 d’octubre i tindrà una durada de 8 anys prorrogables 2 més. Contempla la distribució de 6.000 kits nous de recollida a totes les zones del porta a porta. A més, es renovaran més de 2.000 contenidors entre els de la recollida comercial i les 63 bateries de recollida ciutadana. Els contenidors de resta i orgànica seran amb xipatge i accés amb targeta electrònica.
Foto: Contenidors emmagatzemats de forma provisional a l’Espai de la Sínia de la Vila. / TDB



