REDACCIÓ – Altafulla, 30/9/2026
L’Ajuntament d’Altafulla ha iniciat aquest setembre, 29 de setembre, les obres de construcció d’una nova xarxa subterrània i d’una instal·lació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics (de 101 kW) al carrer de Via Roviano. Els treballs està previst que finalitzin d’aquí a dues setmanes.
L’actuació compta amb la llicència d’ocupació de la via pública (OVP) concedida i és executada per l’empresa INTELBA, sota la supervisió de l’equip tècnic de Vestel Ingenieros. El projecte comporta l’ocupació d’uns 50 metres lineals de superfície, amb rases d’aproximadament 25 metres tant en zona de calçada com de vorera.
Afectacions a la mobilitat i mesures de seguretat
Per tal de minimitzar l’impacte en la mobilitat del veïnat i de la zona comercial, s’ha planificat un dispositiu especial de senyalització i ordenació del trànsit:
Talls de trànsit puntuals: Durant 4 dies s’efectuarà un tall de carrer específic per al creuament de la calçada. En cap moment es tallarà la circulació en ambdós sentits simultàniament, de manera que es mantindrà permanentment habilitat un pas alternatiu per a vehicles.
Seguretat de vianants: S’habilitarà una zona protegida per al pas de vianants amb una amplada mínima garantida, assegurant la compatibilitat de l’obra amb el trànsit de persones a peu per l’entorn.
Des del consistori es demana comprensió a la ciutadania i als establiments propers per les molèsties que aquestes intervencions de millora en la xarxa de mobilitat sostenible puguin ocasionar durant el període d’execució.
Foto: Es preveuen afectacions puntuals de trànsit al carrer Via Roviano per les obres. / AJUNTAMENT D’ALTAFULLA


