REDACCIÓ – Roda de Berà, 3/2/2026
El Festival Internacional de Cinema en Català (FIC-CAT) ha obert la convocatòria per a participar al Concurs Jove 2026, amb l’objectiu de fomentar la creativitat i el talent de joves creadors i creadores de l’àmbit audiovisual. Les inscripcions, que són gratuïtes, són obertes fins el 18 de març i cal fer-les al web del Festival.
El Concurs Jove se celebrarà del dijous 19 de març a les 15h fins diumenge 22 de març a la mateixa hora, i les obres seleccionades es projectaran públicament el diumenge 7 de juny al Teatre del Casino Municipal de Roda de Berà, dins la programació oficial del Festival.
El certamen està obert a tothom, de manera individual o col·lectiva, sempre que compleixi el límit màxim d’edat de 35 anys, i cada participant podrà presentar una única producció audiovisual, amb una durada màxima de 3 minuts i en llengua catalana, en totes les seves variants, o aranesa. Tot i que la temàtica i el gènere són lliures, l’obra haurà d’incloure unes premisses específiques que es faran públiques el 19 de març, just a l’inici del concurs.
No s’admetran obres de caràcter publicitari o turístic, ni aquelles que utilitzin material no original en més d’un 10%, que no tinguin la qualitat tècnica adequada o que hagin estat generades totalment o parcialment amb intel·ligència artificial. Les produccions no es podran fer públiques abans de la seva estrena al FIC-CAT.
Un Jurat, format per professionals vinculats a la indústria audiovisual, atorgarà el Premi a la Millor Producció del Concurs Jove, dotat amb 300 euros i un trofeu. La deliberació es donarà a conèixer durant la gala de cloenda, el dissabte 13 de juny.
Les dates
2 de febrer – obertura inscripcions
18 de març – tancament inscripcions
19–22 març – Concurs Jove
21 de maig – publicació Selecció Oficial

