REDACCIÓ – Tarragona, 12/1/2026
L’Estat espanyol ha adjudicat les obres que han de permetre crear un carril bici que permeti enllaçar el nucli urbà de Tarragona, des de la Via Augusta amb la Mora, passant per altres barris i urbanitzacions de Llevant, com Cala Romana, Boscos i Monnars. En una segona fase, el carril bici haurà de superar la Móra, Tamarit i el poble de Ferran per arribar al límit de terme amb el municipi Altafulla. Actualment s’està redactant el projecte d’aquest últim tram després de les al·legacions que es van rebre des dels càmpings de Tamarit.
L’execució dels treballs estan condicionats a la celebració del Tour de França i a la sortida d’etapa que ha d’acollir la ciutat de Tarragona el proper mes de juliol. Per tant, les actuacions en el vial no començaran fins passada aquesta data.
Les actuacions licitades, però, no es limiten al carril bici de Llevant sinó que contemplen altres actuacions com la instal·lació de pantalles acústiques al llarg del recorregut de l’autovia A-7 entre els quilòmetres 1161,3 al 1163,5. A més, hi ha un altre carril bici en previsió, a l’altura del riu Francolí al seu pas per la ciutat. Aquí s’ampliarà el pont, emmarcat en la T-11, per acollir aquest nou vial per a vianants. Tot plegat suposa una inversió de 7,8 milions d’euros i començarà a executar-se, precisament per la zona del Francolí i per les pantalles de l’A7, cap a la primavera.
Un cop culmini aquesta actuació s’abordarà la del carril bici fins a la Móra i s’està a l’espera de comptar amb el projecte que completi el carril bici de Llevant fins a Altafulla. Les diferents fases de les actuacions sumaran una inversió de 13 milions d’euros.
Foto: Imatge del tram de carretera on es construirà el carril bici. / JOAN CASAS


