REDACCIÓ – Torredembarra, 25/7/2025
El proper 16 d’agost l’Agrupació de Balls Populars de Torredembarra, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Torredembarra a través de les Regidories de Cultura i Festes, organitza el Seguici Prix a la plaça del Castell a partir de les 18 hores. El Seguici Prix consisteix en un concurs per equips en què participaran un màxim de 8 grups formats per un mínim de 10 persones, cada equip ha de ser d’una entitat o ball del Seguici de Torredembarra. En altres localitat del país ja se celebra des de fa anys.
Els equips hauran de superar una sèrie de proves, reptes i dinàmiques inspirades en la Festa Major de Torredembarra: des de jocs d’habilitat i punteria fins a preguntes sobre cultura popular, cançons o vestimenta dels elements festius. L’activitat té un format humorístic competitiu, però amb un clar esperit festiu i de germanor. També hi haurà elements sorpresa, avantatges i desavantatges per als equips, i un premi simbòlic per als equips guanyadors.
L’acte s’adreça als membres dels diversos balls i elements del Seguici popular de Torredembarra, però com a públic no participant està obert a tothom. Està pensat com una activitat interna per enfortir els vincles entre les persones que formen part d’entitats de la Festa Major, mitjançant una proposta lúdica i dinàmica. La participació està limitada a majors de 16 anys, atès que les proves tenen un component físic, competitiu i d’enginy que no és adequat per a un públic infantil.
L’objectiu principal és reforçar la cohesió entre els diferents balls i colles del Seguici Popular torrenc, tot fomentant el companyerisme, la complicitat i el bon ambient en un context diferent del de les actuacions pròpies de la Festa Major. També es vol posar en valor el coneixement col·lectiu sobre la cultura i les tradicions del municipi, mitjançant proves relacionades amb el patrimoni festiu local.
És la primera vegada que s’organitza una activitat d’aquestes característiques vinculada al Seguici Popular de Torredembarra, amb la voluntat de reforçar la convivència entre les colles en un context lúdic. L’acte representa una aposta per innovar en les formes de participació de les entitats, concretament de 8 grups participants que representin una entitat o ball del Seguici torrenc, tot mantenint viu l’esperit de la cultura popular a través de la complicitat, el bon humor i la col·laboració. A més, contribueix a enfortir els vincles entre colles, creant records compartits que reforcen la cohesió del teixit associatiu local.
Foto: Els participants al Seguici Prix seran equips d’entitats o balls del Seguici de Torredembarra, / ANNA F. / AJ. TORREDEMBARRA