L’Arxiu Municipal d’Altafulla elimina 87 metres lineals més de documentació

REDACCIÓ – Altafulla, 24/9/2022

L’Arxiu Municipal de l’Ajuntament d’Altafulla ha eliminat 87 metres lineals de documentació. Aquesta documentació ha passat una avaluació complint amb les resolucions de la Comissió Nacional d’Avaluació i Accés de la Generalitat de Catalunya i compta amb l’aprovació del Plenari de l’Ajuntament.

Precisament, una de les tasques de la gestió documental als arxius és la d’aplicar la normativa vigent per a la destrucció correcta de la documentació. Aquesta tasca està regulada per la Comissió Nacional d’Accés, Avaluació i Tria Documental (CNAATD), que és un òrgan col·legiat de caràcter tècnic, adscrit a la Direcció General del Patrimoni Cultural.

Una de les seves principals funcions és la de proposar a la Consellera de Cultura l’aprovació de les ordres de taules d’accés i avaluació documental en les quals s’estableix el període de conservació dels documents de les administracions públiques de Catalunya i el seu règim general d’accés. També té la funció de controlar la correcta aplicació de les taules d’accés i avaluació documental (TAAD) especialment en tots aquells processos vinculats a la destrucció de documents.

Així, en compliment de la legislació, l’Arxiu Municipal de l’Ajuntament d’Altafulla ha aplicat les disposicions i retencions que s’indiquen a les TAAD. D’aquesta manera es compleix la normativa en matèria d’arxius i s’allibera espai als dipòsits per deixar pas a nova documentació provinent dels departaments de l’Ajuntament.

La documentació eliminada quedarà anotada al Llibre de registre d’eliminacions de l’Arxiu Municipal d’Altafulla, que es podrà consultar al web de transparència un cop es rebi la certificació de l’empresa encarregada de la destrucció, que en aquet cas ha estat Shred-it.

Foto: Altafulla elimina documentació del seu arxiu municipal. / AJ. ALTAFULLA

Hemeroteca

Tweets recents

Share This