ÀUREA RODRÍGUEZ
Vivim en una època on la reputació ja no és patrimoni exclusiu de les grans empreses o dels personatges públics. Cadascun de nosaltres, amb el que fem, el que diem i el que compartim, construïm una reputació que està a un clic de tothom. I, en el cas dels que vivim a la Torre, aquesta marca individual suma i projecta una imatge col·lectiva: la del nostre poble.
Els referents dels oficis, del comerç, els professionals, les empreses, les famílies, tots tenim una reputació. En un món en el que s’ha d’anar amb peus de plom, ser de fiar és imprescindible però ser referent costa.
Les xarxes, digitals o no, són amplificadors poderosos. Però perquè aquesta amplificació sigui positiva, cal consciència i direcció. Saber què volem ser de grans, quin és el nostre adjectiu, en que som bons, que transmetre com a poble, com volem que ens percebin, quins valors volem projectar: la proximitat, la innovació, la sostenibilitat, l’arrelament, la qualitat de vida. Si tots anem alineats en aquesta mirada, fins i tot un lloc petit pot situar-se al mapa global. Que seria Cannes sense el festival o Davos sense el fòrum o Martorell sense Seat?
Així és com es construeixen marques globals sense ser capitals. No cal ser Barcelona, París o Nova York per ser reconeguts. Hi ha llocs que han sabut trobar el seu punt distintiu, aquell valor únic que els identifica i els fa atractius. Marbella, Bilbao o Girona en són exemples: han trobat el seu relat, el seu estil, la seva essència. Un punt de trobada, un caràcter propi, una història que connecta amb el món. La Torre també pot ser això.
No es tracta només de màrqueting. Es tracta de tenir un pla i una identitat compartida. El lloc on la canalla creix més feliç, on l’esport és el rei, on cuidem de tu?. De construir orgull i futur des de l’autenticitat. D’entendre que cada veí i veïna és, en essència, un ambaixador de marca. Que la reputació de la Torre no és una campanya, sinó una conversa viva, sostinguda en el temps, entre tots nosaltres.
Per això, quan expliquem qui som, fem molt més que parlar del nostre poble: el projectem, el fem créixer, el fem existir al món. Jo viatjo pel món de la innovació dient que soc de Reus o Torredembarra segons el dia, ni del Silicon Valley ni de Boston, de Torredembarra. Perquè sí: tots tenim veu, tots tenim marca. I tots construïm la Torre.


