Un any de pandèmia (III): Ireth Assessors

REDACCIÓ

Eloi Morlà, soci fundador d’Ireth Assessors, una empresa que porta 14 anys en el sector de l’assessoria fiscal, comptable i laboral, ho té clar a l’hora de trobar una paraula per definir aquest darrer any marcat per la Covid-19: “Bogeria.” I ho justifica pel volum de feina que han tingut, sobretot a causa de la gestió dels ERTO, però també per la relació amb l’administració pública: “Han estat un zero a l’esquerra i haurien de rodar caps.” Morlà explica que, amb el pas al teletreball dels diferents departaments de l’administració pública, preguntes que abans els resolien en deu minuts van passar a quinze o vint dies i la majoria eren referents a persones que tenien problemes per cobrar els ERTO o l’havien cobrat per error quan no els pertocava. I això passava molt perquè la norma escrita no solucionava molts casos i generava dubtes que calia resoldre.

Aquesta situació complexa continua ara amb les declaracions de renda, quan moltes persones que no en feien mai ara sí que l’han de realitzar per haver cobrat un ERTO i des d’Ireth Assessors els toca explicar que enguany els toca pagar. Morlà adverteix que continuen tenint molts  problemes amb les gestions amb la Seguretat Social.

El dia a dia de la seva feina també ha canviat i han introduït el teletreball. Ara només la recepcionista fa el seu horari complet a l’oficina i la resta de treballadors teletreballen dos dies a casa. “I això continuarà un cop passi la pandèmia. Jo mateix he vist que faig més feina dues hores a casa que tres al despatx, perquè aquí sempre hi ha moltes interrupcions”, assenyala Morlà. Els clients també s’han acostumat molt a fer els petits tràmits per telèfon o correu electrònic, tot i que els majors de 50 anys continuen preferint l’atenció presencial. Apunta que l’allau d’informació a través dels mitjans de comunicació ha generat molta intranquil·litat i molts dubtes als clients.

Hemeroteca

Tweets recents

Share This